Pozycjonowanie organiczne to absolutna podstawa we współczesnym świecie opartym na e-commerce. Proces ten polega przede wszystkim na poprawie pozycji danej witryny WWW w wyszukiwarce Google, która dla większości internautów stanowi podstawowe źródło informacji w sieci. W jej zasobach znajdują się setki milionów ogólnodostępnych stron, które zostały posegregowane wedle ich przydatności w konkretnej frazie kluczowej. Standardowo każda świeża witryna ląduje na samym końcu listingu SERP (Search Engine Results Page), przez co nie generuje w ten sposób żadnego ruchu organicznego (darmowego). Pozycjonowanie sprawia, że wybrana witryna wspina się w wynikach coraz wyżej, aż na sam szczyt w przypadku mało popularnych witryn. Zdecydowanie jest o co walczyć.

Czy pozycjonowanie organiczne ma sens?

Pozycjonowanie organiczne polega na sukcesywnej poprawie widoczności witryny w Google. Proces ten jest podzielony na trzy etapy. Każdy z nich ma ogromne znaczenie w kwestii rezultatów, dlatego tak ważne jest, aby wszystkie wykonać z odpowiednim zaangażowaniem. Każdy internauta, poszukując czegokolwiek w sieci, z reguły wykorzystuje wyszukiwarkę Google. W jej zasobach znajdują się setki milionów witryn, które można z łatwością przeszukać.

Pozycjonowanie organiczne w trzech krokach

Pozycjonowanie rozpoczyna audyt SEO. To etap, w którym następuje bardzo dokładna i precyzyjna analiza całej witryny, łącznie z jej kodem źródłowym, który dla algorytmu Google jest zdecydowanie najważniejszy. W audycie ocenie podlega między innymi hierarchia nagłówków, błędy 4xx i 5xx, przekierowań 3xx oraz wiele, wiele innych – łącznie nawet kilkaset. Prawidłowo przeprowadzony audyt SEO ułatwia podjęcie współpracy i przygotowanie strategii, a także przekazanie klientowi ceny za usługę.

W drugim etapie on-site należy wprowadzić wszelkie zmiany wykryte przez audyt SEO. Proces ten jest kluczowy, dlatego jego przeprowadzenie może zająć nawet kilka tygodni, miesięcy czy lat. Pozycjonerzy oraz programiści muszą zmodyfikować kod źródłowy i dostosować witrynę pod wymagania algorytmu Google.

W trzecim etapie off-site należy zadbać o stworzenie jak największej bazy back linków prowadzących do Twojej witryny. Ten etap jest również kluczowy. Warto, aby linki były zamieszczone na stronach o dobrej reputacji, tylko wtedy Google uzna je za wartościowe.

Frazy kluczowe – jak wybrać właściwe?

Frazy kluczowe to najważniejszy parametr pozycjonowania, który ma bezpośredni wpływ na wszystkie dalsze etapy. Wiele początkujących agencji SEO popełnia na tym etapie wiele błędów, których warto się wystrzegać. Słowa kluczowe powinny być:

  • z długim ogonkiem – lepiej sprawdzi się wyrażenie „damskie buty czerwone 38 eleganckie” niż „czerwone buty”;
  • dopasowane do zawartości wybranej podstrony. Ogromnym błędem jest naciąganie internautów sztuczną frazą kluczową w celu zachęcenia ich do wejścia na witrynę;
  • jak najbardziej sprecyzowane.

Słowa kluczowe mają podstawowy wpływ na efektywność pozycjonowania i nie bez powodu większość dobrych i znanych agencji SEO poświęca na etap planowania fraz kluczowych najwięcej czasu.

Zdjęcie: pixabay.com

ZOSTAW ODPOWIEDŹ

Proszę wpisać swój komentarz!
Proszę podać swoje imię tutaj