Każdy przedsiębiorca doskonale zdaje sobie sprawę, jak ważna jest spójna identyfikacja wizualna marki. Odpowiednio dobrane komponenty znacznie zwiększają szansę na marketingowy sukces. Podstawą jest odpowiednio zaprojektowany logotyp, który powinien przyciągać uwagę, jednak dobrze, żeby nie był zbyt krzykliwy. Gdzie warto umieścić logo, żeby zwracało uwagę i spełniało swoją funkcję?
Materiały promocyjne
Większość firm inwestuje w papierowe materiały promocyjne – kalendarze, notatniki czy planery. Ważne, by logo się tam znalazło. Klienci czy współpracujący z tobą na stałe z pewnością docenią coroczny prezent w postaci kalendarza ściennego czy notatnika. Koszt druku jest niewielki, a pozwala na reklamę i ocieplenie stosunków. Zupełnie osobną kwestią są wizytówki. Ich projekt powinien opierać się na już wcześniej wybranej kolorystyce i tworzyć spójną całość. Wizytówki odgrywają szczególną rolę, służą bowiem do budowania prestiżu i profesjonalnego wizerunku całej firmy. Utarło się w naszej świadomości, że takie kartoniki mają tylko prezesi czy wysoko wykwalifikowani specjaliści. Warto odejść od takiego myślenia i zafundować wizytówki nawet pracownikom niższej rangi. To inwestycja we własną markę!
Siedziba
Logotyp, i to wyraźny, powinien znaleźć się na siedzibie firmy. Jeśli pracujecie w osobnym budynku, warto go opatrzyć stosownymi oznaczeniami. Dobrze sprawdzają się wielkie drukowane naklejki na okna. Stanowią swoistą barierę przed ciekawskimi, a także osłaniają przed słońcem i ciepłem w letnie dni. Dobrze jest też oznaczyć pobliski teren kilkoma kierunkowskazami. Jeśli jednak nie macie osobnej siedziby, należy zadbać o porządny baner, najlepiej z podświetleniem. Ważne, by przyciągał wzrok i od razu kojarzył się z twoją marką. Dlatego tak istotna jest spójność całego przekazu. Na banerze, poza nazwą firmy, może znaleźć się na przykład motto czy hasło reklamowe. Z pewnością pomoże to zapisać się w pamięci większej liczby potencjalnych klientów.
Strona internetowa
We współczesnym marketingu bardzo ważna jest strona internetowa i profile w social mediach. Nie zapomnij, by i tam znalazło się logo twojej firmy. Te kanały w ogóle powinny spójnie budować wizerunek wokół tego, co można znaleźć w logotypie. Ta sama kolorystyka, podobne połączenia, czcionka to tylko niektóre z rzeczy, na jakie należy zwrócić uwagę grafikowi.
Profesjonalizm
Pamiętaj, że identyfikacja wizualna jest w dzisiejszych czasach bardzo istotna, to inwestycja w przyszłość, która z pewnością się zwróci. Dlatego warto zainwestować w profesjonalnego grafika i zlecić mu wykonanie na najwyższym poziomie twojego zlecenia. Logo zostanie z twoją firmą na wiele lat, powinno więc spełniać wszystkie wyżej wspominane warunki. Amator raczej nie zaprojektuje tego tak dobrze. Późniejsze kalendarze, notatniki, wizytówki, strona internetowa czy banery reklamowe, a nawet gadżety marketingowe powinny zachęcać potencjalnych klientów, siedziba natomiast wręcz zapraszać do środka. Dlatego jest to tak bardzo istotne. Mądrze zainwestuj w przyszłość swojego biznesu!